23 mei 2009

Vandaag in De Standaard: "Ik begon te twitteren door de Obarometer"



Vandaag in De Standaard staat volgend interview met mij te lezen. Het gaat over politici en het gebruik van nieuwe media. Zelf gebruik ik mijn blog vooral om mijn opiniestukken te verspreiden. Nu hopen dat diegenen die door het interview mijn blog bezoeken, ook de opiniestukken lezen :-)

Ik begon te twitteren door de Obarometer 


Welke nieuwe media gebruikt u?

'Ik ben heel actief op Facebook en ik ben een ijverige blogger. Netlog gebruik ik minder. Ik Twitter sinds 
De Standaard met de Obarometer begon. Ik vond het geen zicht dat er stond dat Joke Van De Putte geen enkel berichtje had gepost.'

Waarom gebruikt u ze?

'Ik ben in 2006 begonnen met mijn blog toen ik lijsttrekker was voor de provincieraadsverkiezingen, omdat ik vond dat kandidaten van kleine partijen te weinig in de media aan bod kwamen. Ik stuur vaak opiniestukken naar de krant, maar die worden dan niet gepubliceerd en dan zet ik ze op mijn blog. Een website kan ik zelf niet aanpassen, maar een blog is een handig kanaal om met het publiek in contact te komen.'

'Nu ik zwanger ben en dus niet elke dag de baan op kan om kiezers te werven, ben ik blij dat de nieuwe media me de mogelijkheid geven om van achter mijn computer campagne te voeren.'

Bereikt u zo nieuwe kiezers?

'Ik denk het wel, onder meer via de link naar mijn blog op websites als die van 
De Standaard. Bekend worden is anders heel moeilijk voor nieuwe kandidaten.'

Wat is uw doelgroep?

'Via mijn blog poog ik alle Vlamingen te bereiken die op het internet actief zijn. De anderen benader ik op de klassieke manier. Daarom is het belangrijk in de krant te komen, want de papieren versie van de krant is minder vluchtig dan het internet.' 

Denkt u dat u de EU op die manier dichter bij de jongeren kan brengen?

'Ik denk wel dat als mijn leerlingen mij opzoeken op het internet, ze ook iets over Europa opsteken. Ik merk dat mijn ASO-leerlingen actiever zijn op het internet dan BSO-leerlingen.'

Labels: , , , , ,