24 juni 2007

Oilsjt is om zjiep!

Gisteren streek het TV-programma 'Fata Morgana' neer in Aalst. De bedoeling was van Aalst een 'zjiepstad' te maken. Mark Tijsmans bedacht 5 opdrachten waarmee Aalst de 5 sterren kon bemachtigen. Zo moest er een waslijn van 2500 meter opgehangen worden doorheen Aalst, waaraan kleren moesten hangen die in bruine zeep gewassen waren. In deze opdracht zijn de Aalstenaars met een 3067 m lange waslijn glansrijk geslaagd.

De volgende opdracht was de langste zeepglijbaan ter wereld creëren. Deze moest langer zijn dan 65 meter en ook dat is gelukt. Natuurlijk wou ik die glijbaan ook zelf eens uitproberen, hoewel ik daarvoor geen extra kledij voorzien had. Het gevolg was natuurlijk dat ik voor de rest van de dag met een doornatte en doorzeepte jeans heb rondgelopen ... toch beklaag ik me niet dat ik de glijbaan uitgeprobeerd heb!

Een zeeplied creëren was voor de Aalstenaars, met hun ervaring in Carnavalliedjes schrijven, een koud kunstje. De begeleiding van 100 wasborden was dan weer moeilijker te verwezenlijken. Op het laatste nippertje hebben een aantal vrijwilligers de wasborden op vrijdag zelf ineengeknutseld, waardoor ook voor deze opdracht de ster werd behaald.

De zeepkistenrace was al helemaal geen uitdaging voor Aalst. De Carnavalgroepen verrasten de aanwezigen met hun zeer geslaagde creaties. Dit was het leukste onderdeel van de dag, omdat het een echt carnavalgevoel losweekte onder de toeschouwers. Met 38 zeepkisten behaalden ook hier de Aalstenaars hun ster met vlag en wimpel.

De laatste opdracht bestond er uit 5000 mensen zeepbellen te laten blazen. Daarvoor had ik mijn speciale 'zeepbellenrevolver' meegebracht met bijhorend geluid. Zo kon ik zeepbellen de lucht in schieten. Wel gezellig, met zoveel mensen zeepbellen blazen. Het was een mooi zicht, toch de eerste keer dat we daar bellen stonden te blazen. Maar de TV-ploeg vroeg ons om het nog 4 keer opnieuw te doen 'voor het beeld'. Dit bedierf de magie van het spektakel wel wat. Uiteindelijk bleek dat er geen 5000 maar maar liefst 11 000 mensen bellen stonden te blazen. Dus ook de ster voor deze opdracht werd met gemak binnengehaald, waardoor Aalst zich met trots een '5 sterrenstad' mag noemen!

Ik ben eens benieuwd om het TV-programma vanavond te zien. Hoewel de vele herhalingen en de soms overdreven show wat konden tegensteken, waren de Aalstenaars er gisteren toch in geslaagd om er een erg gezellige bijeenkomst van te maken!

Labels: , , , , ,

6 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hmm, het is dus niet de bedoeling een volksfeest te creëren, maar wel om een mooi tv-programma in te blikken... waar de sfeer dan wat onder lijdt...
Persoonlijk vind ik Fata Morgana een serieuze verspilling. Ik bedoel, de grootste sneeuwman in volle zomer, dat klinkt bij mij als de grootste hoop weggegooid geld... Maar goed, ik ben ook niet van Groen!

6:04 p.m.

 
Anonymous Anoniem schreef...

Joke,

je ging de tekst vant zjieplied op je blog zette...

ik wacht in ongeduld :(

x-jes

uw zusje

11:32 p.m.

 
Anonymous Anoniem schreef...

Fata morgana bevat een hoger suikergehalte dan een shot cola, maar als de aflevering over ons stad gaat wordt je toch ongemerkt meegezogen in het verhaal.
http://aalstblogt.wordpress.com

4:48 p.m.

 
Blogger Unknown schreef...

toffe blog
Alleen jammer genoeg niet up to date
hopelijk kom je snel terug

7:53 p.m.

 
Blogger Unknown schreef...

Toffe blog
hopelijk kom je snel weer

7:53 p.m.

 
Blogger Unknown schreef...

ik ben op zoek naar wasborden? hoe hebben jullie die gemaakt? of kunnen jullie me helpen???

Vriendelijke groeten
Isabel

11:24 a.m.

 

Een reactie posten

<< Terug