05 juni 2007

Voorstellingsfilmpje

Onlangs nodigde de Gazet van Antwerpen me uit voor een interview. Dit werd opgenomen en op het internet geplaatst via YouTube. Je kan het zien door hier te klikken.

Dit is de exacte link: http://www.youtube.com/watch?v=FPiHvY_gFNg

In het filmpje vertel ik waar ik als senator aan zou willen werken. Ik zou er vooral over willen waken dat het beleid afgestemd is op de effecten ervan voor het welbevinden van de bevolking. Mijn thesis ging over 'De wetenschap van het geluk. Hoe het onderzoek naar geluk kan leiden tot meer welzijn'. Het onderzoek naar geluk maakt het mogelijk van elke beleidsmaatregel na te gaan of deze bevorderlijk of juist afremmend is voor geluk. Natuurlijk willen we als groenen niet zeggen wat mensen moeten doen om gelukkig te zijn. Maar we willen wel de mogelijkheden creƫren om het leven zodanig in te vullen dat het het geluk ten goede komt.

Labels: ,