14 juni 2007

Dank je wel kiezers!

Ook op mijn blog wil ik het niet nalaten de kiezers en de mensen die zich met hart en ziel voor Groen! hebben ingezet te bedanken. Dankzij hun stem, inzet en steun stuurden ze 4 groenen naar de Federale Kamer en één Senator naar de Senaat. Voor Oost-Vlaanderen is dat Stefaan Van Hecke, voor Antwerpen Meyrem Almaci, voor Waals-Brabant Tinne Van der Straeten en voor West-Vlaanderen Wouter de Vriendt. Vera Dua werd verkozen in de Senaat. Doordat Groen! ook recht heeft op een gemeenschapssenator (dit is een Vlaams Parlementslid dat ook in de Senaat zetelt) heeft Groen! een extra senator. Vera Dua neemt de taak van gemeenschapssenator op. Freya Piryns (zie foto) is haar opvolger voor de Senaat en zo komt zij ook in de Senaat terecht.

Het groene team bestaat dus uit 5 enthousiaste jonge mensen en één "ancien". Ik wens hen alvast veel succes toe om een frisse wind door het Parlement te laten waaien waarbij ze vooral aandacht hebben voor hoogdringende thema's als de nog steeds te hoge armoede in onze samenleving en de opwarming van het klimaat.

Bovendien wil ik de 12 391 mensen die voor mij gestemd hebben in het bijzonder bedanken. Die stemmen zijn voor mij een extra stimulans om voor het groene project te blijven gaan! Via mijn blog wil ik dan ook mijn kiezers op de hoogte houden van hoe mijn politiek engagement verder verloopt. Want ook als niet-verkozene is het belangrijk aan groene politiek te doen!

Labels: , , ,