27 december 2006

Kerstfeest 'mensen helpen mensen'

De vrijwilligers van de vzw 'mensen helpen mensen' helpen kansarmen en vluchtelingen in Aalst door hen materiële steun te bieden. Elke week geven ze hen een pakket van voedsel, kledij en huisraad. Bovendien organiseert de vzw elk jaar op kerstdag een kerstfeest waarop meer dan 100 vrijwilligers een 800 -tal mensen ontvangen in de sportzaal van het KTA. De gasten krijgen drankjes, belegde broodjes en een dessert aangeboden. Ze mogen eveneens een kerstgeschenk uitkiezen.

Het feest begon dit jaar om 13u en eindigde rond 18u. Tijdens de kerstshow traden de Kamillekes, Dylan C, Dancing Wind, Jean-Marie Heyman, Enrico, Gerti, Ambidance, Marcel Hendricks, Gino Verano, The White bizons, Michael Duane, Guido Lemmens, Prins Carnaval Picqueur, Marco, Danny Logan en Ronny Kings op. Zoals alle jaren was het ook dit jaar een gezellige bedoening.

De initiatiefnemer achter "mensen helpen mensen" is Kamiel Sergeant, beter gekend als Keizer Kamiel. Sinds enkele jaren kan ik als vrijwilliger op het kerstfeest met eigen ogen zien hoeveel werk in de organisatie van zo'n reusachtig feest kruipt. De grote opkomst van belangstellenden elk jaar toont aan dat de mensen Kamiels werk appreciëren, en dat ze graag naar zo'n kerstfeest komen.

Het aanbieden van voedselpakketten en de organisatie van een kerstfeest biedt de kansarmen natuurlijk geen structurele steun. Veel beter zou het zijn onze samenleving zo te organiseren dat niemand in kansarmoede hoeft te leven. Maar zolang de schrijnende toestanden waarin kansarme mensen door ons systeem gedwongen worden te leven blijven bestaan, is het toch beter hen ook materiële steun te bieden.

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Graag zou ik in contact komen met Kamiel Sergant de stichter van Mensen helpen Mensen, en dit om mijn steentje bij te dragen. Als iemand dit leest die zijn telefoonnummer heeft, zijn email of zijn adres geef mij dan aub een seintje via sandra.van.belle@clearwire.be
Dank bij voorbaat.

10:34 p.m.

 
Anonymous Anoniem schreef...

Hallo,
Ik zou dolgraag in contact komen met keizer kamiel, om graag een steentje bij te dragen bij zijn goede doel.
Ik ben lerares in het buitengewoon onderwijs en wil graag iets doen voor de kansarme mensen meer nog ik wil mee helpen in de organisatie van bepaalde activiteiten voor deze mensen en meer nog voor de kinderen.
Hier is mijn mailadres waarop je me kan bereiken :
grietjedewindt@hotmail.com

Vele groetjes
veel succes met wat jullie doen!
Griet De Windt

7:49 p.m.

 

Een reactie posten

<< Terug