24 april 2007

Waarom ik opkom voor de senaat


Op het congres van Groen! vorige zaterdag werd de lijsttrekker van de senaatslijst bekend gemaakt: Willy Minnebo, burgemeester in Zwijndrecht. Meteen werd ook bevestigd dat ik op de zesde plaats van de senaatslijst sta. De reden waarom ik me kandidaat stel voor de senaat is omdat de senaat de kamer is die reflecteert over (onder andere) belangrijke ethische kwesties. Thema's als euthanasie bij baby's, kloneren en draagmoederschap zijn vandaag erg actueel, maar een passende wetgeving werd er nog niet voor uitgewerkt. Het is de taak van de senaat om hierover een grondig debat te voeren en een wetgeving op te stellen die het lijden zo veel mogelijk beperkt en net het geluk bevordert.

Dankzij mijn opleiding wijsbegeerte kreeg ik de nodige bagage om over deze thema's op een weldoordachte manier standpunt in te nemen. Bovendien schreef ik een thesis over de wetenschap van het geluk en hoe deze in de praktijk kan omgezet worden. Uit mijn studie bleek dat het groene gedachtegoed met aandacht voor mens en milieu bevorderlijk is voor het geluk. Een groene senator moet daarom het groene gedachtegoed zodanig in wetten omzetten dat deze het geluk van de bevolking ten goede komen!

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Mag ik u veel succes toewensen.

10:55 p.m.

 

Een reactie posten

<< Terug